انتقاد بیل گیتس از ایلان ماسک و تصمیماتش

به گزارش مجله زیتوا، دیجیاتو نوشت: به گفته گیتس، ایلان ماسک تصمیمات خود برای توییتر را فی البداهه می گیرد که این امر باعث دوگانگی شبکه اجتماعی می گردد.

انتقاد بیل گیتس از ایلان ماسک و تصمیماتش

بیل گیتس، هم بنیان گذار مایکروسافت در مصاحبه ای با فایننشال تایمز درباره توییتر و مدیرعامل تازه آن یعنی ایلان ماسک صحبت نموده است. به گفته او، ماسک در توییتر تصمیمات خود را بدون برنامه ریزی قبلی و به صورت فی البداهه اتخاذ می نماید که این موضوع باعث ایجاد دودستگی دیجیتال برای این شبکه اجتماعی می گردد.

بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه ای با این نشریه گفت که شرایط دوگانگی دیجیتال این شبکه اجتماعی در حال وخیم تر شدن است. گیتس به فایننشال تایمز گفت:

فکر می کنم، مطمئناً، شرایط توییتر همه چیز را تحریک می نماید. به جای مجموعه ای از اقدامات عینی که به وسیله گروه وسیعی از مردم انجام می گردد، شما به نوعی شاهد فعالیت های از نوع درلحظه هستید.

این کارآفرین و نیکوکار بزرگ افزود که توییتر باید به مسائلی توجه کند که باعث سوءتفاهم در خصوص ایمنی واکسن شده یا شورش ها را تحریک می نماید.

شیوه مدیریت ایلان ماسک

اظهارات گیتس در حالی مطرح شده که قبلاً در گزارش هایی گفته شده بود که ماسک از مدیران، وکلا و مهندسان بعضی از شرکت های دیگر خود مانند تسلا و اسپیس ایکس و بعلاوه عموزاده ها و طرفدارانش برای کار در توییتر دعوت نموده است. علاوه بر این، هزاران کارمند از جمله روسای ارشد، پس از چندین دوره اخراج و تعدیل نیرو، از توییتر خارج شدند.

ایلان ماسک که چهار شرکت دیگر از جمله اسپیس ایکس و تسلا را اداره می نماید، از زمان خرید توییتر در اواخر اکتبر، به خاطر مدیریتش در این شبکه اجتماعی زیر ذره بین واقع شده است. یکی از بزرگ ترین تصمیم هایی که این شبکه اجتماعی تحت رهبری ماسک گرفت، بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با برگزاری یک نظرسنجی بود.

ماسک که در طول این مدت تصمیمات زیادی را براساس نظرسنجی ها گرفته است، اخیراً نیز یک نظرسنجی درباره کناره گیری اش از سمت ریاست توییتر برگزار کرد که 57.7 درصد از کاربران رضایت خود از این موضوع را نشان داده بودند. در پی این نظرسنجی، مدیرعامل توییتر گفت که به محض پیداکردن جایگزین، از مدیرعاملی کناره گیری می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1912

به "انتقاد بیل گیتس از ایلان ماسک و تصمیماتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد بیل گیتس از ایلان ماسک و تصمیماتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید