رازگشایی از علت اخراج سم آلتمن!

به گزارش مجله زیتوا، زومیت نوشت: ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس به این موضوع اشاره نمود که شاید ایلیا سوتسکیور در استارتاپ xAI مشغول به فعالیت گردد.

رازگشایی از علت اخراج سم آلتمن!

ایلیا سوتسکیور، دانشمند ارشد OpenAI و هم بنیان گذار این شرکت، پس از اعلام دست داشتن در برکناری سم آلتمن در ماه نوامبر (آبان و آذر)، با آینده ای نامعلوم در این شرکت روبرو است.

به گفته منابع مطلع، سوتسکیور در OpenAI در شرایط برزخ قرار گرفته است؛ چراکه رهبری OpenAI هنوز درباره آینده او تصمیم گیری نکرده است و او دیگر عضو هیئت مدیره این شرکت هم نیست.

یکی از کاربران با انتشار پستی در X نوشت که سوتسکیور باید در تسلا کار کند. ایلان ماسک به این پست پاسخ داد: شاید در xAI. لازم به ذکر است که ماسک عضو سابق هیئت مدیره OpenAI نیز بوده است.

در ماه جولای (تیر و مرداد)، ماسک استارتاپ هوش مصنوعی خود به نام xAI را راه اندازی کرد. در ماه نوامبر (آبان و آذر)، این شرکت Grok، هوش مصنوعی خود برای رقابت با ChatGPT را برای حساب های کاربری اشتراکی X ارائه کرد.

درصورت تأیید، این اولین همکاری بین سوتسکیور و ماسک نخواهد بود. در سال 2015، ماسک و آلتمن، سوتسکیور را متقاعد کردند که با حقوق 1.9 میلیون دلاری به همراه پاداش ویژه، گوگل را ترک کند و به آن ها در تأسیس OpenAI بپیوندد.

پس از اینکه هیئت مدیره OpenAI آلتمن را اخراج کرد، ماسک در X از سوتسکیور دفاع کرد و نوشت: ایلیا شخصی با اخلاق است و در پی قدرت طلبی نیست. تا زمانی که احساس نکند این کار لازم است، دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2032

به "رازگشایی از علت اخراج سم آلتمن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازگشایی از علت اخراج سم آلتمن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید